Sessorna på besök i Hälsingland




Sessorna på besök i Hälsingland

På måndagen var kronprinsessan Victoria och prinsessan Madeleine på fäbodbesök i Hälsingland. Prinsessorna besökte Svedbovallen i Järvsö där de blev erbjudna och accepterade att bli faddrar åt en varsin kalv.


 Magnus Hansson rapporterar

Läs hela artikeln på SR Gävleborg

Hage-sessorna

Syskonen trivdes med kalvarna på fäbodvallen

Prinsessan Madeleine hittade sin själsfrände i fjällkalven Malin. Lekfull, envis och med egen vilja.

- Hon är ju precis som jag!  Men kronprinsessan Victoria hade Daniel i tankarna under besöket på fäbodvallen i Hälsingland i går.

Läs hela artikeln i Aftonbladet

Prinsessor bland kalvar och ostkaka

När prinsessan Madeleine och kronprinsessan Victoria fick möta de kalvar som de skulle bli faddrar åt på Svedbovallen i Järvsö blev de alldeles betagna. Men riktigt lika förtjusta verkade inte kalvarna bli.

Läs hela artikeln i Hela Hälsingland.se


Kommentarer
Postat av: Gullan

Hejsan! Undrar på en liten sak och det är en artikel jag läste som låg i Arkivet för december 2008 där Torsten Eliasson ska göra en film där en häst med namnet Cardinal är med som kommer från kvinnerstaskolan. Min fråga är om det vart någon film och om det finns någon chans att kunna få tag på denna det är nämligen så att min far köpte Cardinal som föl och hade honom till han blev sju år tror jag och det vore roligt att kunna få se den filmen om han var med i denna. Mvh Gullan

2009-06-16 @ 17:57:49

Var inte feg utan skriv något vackert!:

Vad vill du kalla dig?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Smygreklam för din egen blogg/hemsida:

Här skriver du:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se Allmänt BlogRankers.com
webvoter-omröstning
Ge din bedömning av bloggen

1 ganska dålig
2 mindre bra
3 helt ok
4 riktigt bra
5 väldigt bra

Se resultat
hit counter