Svar på Peter Lundqvist artikel i Aftonbladet



Hej Dyng-Bengt här,

Nu kan jag inte hålla fingrarna i styr utan måste spela pekfingervalsen på tangentbordet om det blir ljuvlig musik eller om jag spelar hellre än bra, får ni själva bedöma.

När jag läser artikeln av Peter Lundqvist i Aftonbladet så blir jag jätteglad, visst behöver vi landsbygdsambassadörer men inte bara i Stockholm för vi har faktiskt fler centralorter, även om man inte kan tro det. Sedan kan jag tycka att det kan nog finnas några mjölkbönder som inte håller med om att allt är positivt, men helt klart ska vi vara stolta över vår landsbygd och dess möjligheter.

Nu vill jag inte säga att ni sitter i någon kompetensskugga men det är helt klart att informationen klart glömmer den ideella sektorn och att vi är fler som lärt oss att prioritera en attraktiv livsmiljö. Jag säger detta ifrån ett perspektiv där jag själv har 23 hektar gräsmatta och djur på gården. Det vill säga att jag inte alls är emot de gröna/areella näringarna. Men jag har även ett stort intresse i dom lokala utvecklingsfrågorna och den lokala utvecklingen. Jag är av den bestämda uppfattningen att våra informationsblad om turismen skulle bli väldigt tunna om man plockade bort allt inom och med ursprung av den fjärdeplaneringsnivån.

Tycker det är ypperligt att ni för upp detta på agendan så att vi får igång en dialog Vår riksorganisation Hela Sverige Ska Leva med länsbygderåd, kommundbygderåd, bygderåd och lokala utvecklingsgrupper är utomordentliga ambassadörer och kan även fungerar som gider i vår landsbygd. Man kan mycket väl fungera som en samlande kraft i de viljeyttringar som du beskriver eftersom även de har en bred skara på gräsrots nivå. Låt oss alla som verkar på landsbygden träffas och i lokala partnerskap hitta innovativa lösningar där vi kan utvecklas som helhet.

Jag ger dig härmed en utmaning Peter Lundqvist, ta kontakt med Hela Sverige Ska Leva och skapa en dialog om detta så att jag märker det även på regional, kommunal och lokalnivå så lovar jag att bli aktiv i frågan och ta av mig hatten ...
Med vänlig hälsning

Dyng-Bengt
Er egen lilla skitstövel

Läs artikeln av Peter Lundqvist i Aftonbladet

Kommentarer

Var inte feg utan skriv något vackert!:

Vad vill du kalla dig?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Smygreklam för din egen blogg/hemsida:

Här skriver du:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se Allmänt BlogRankers.com
webvoter-omröstning
Ge din bedömning av bloggen

1 ganska dålig
2 mindre bra
3 helt ok
4 riktigt bra
5 väldigt bra

Se resultat
hit counter