På tidstjuven och en dålig yrkesman, man många pengar förlora kan...




På tidstjuven och en dålig yrkesman, man många pengar förlora kan...
Läst på Dyngbengt blogg


Det är bra med denna debatt, men vi kan ju inte tala om rabatt...
Arbetstagaren mera att administrera, han får alltså mer att hantera...
Mer jobb finnes att tillgå, vad häder med marknadspriserna då...
Man sedan till staten bank skall va, detta för ekonomin är ju inte bra...
Sedan får man nog prioritera, har man brottom får man betala mera...
Men 400-600 kr per timme är nog en bra nivå, man har så chans att täcka sina kostnader då... Men på tidstjuven och en dålig yrkesman, man många pengar förlora kan...
Offerten bör nog hela jobbet inkludera, då du på annat kan fundera...

Kolla hantverkaren - och slipp bli lurad Ekonomi Aftonbladet:

"Aftonbladet reder ut vad du ska betala 250 kronor? 400? Eller 600 kronor i timmen? Hur mycket en hantverkare tar betalt kan variera enormt. Med ROT-avdraget som morot är det lätt att motivera höga arbetskostnader - du som kund kommer ju ändå billigt undan. Men runt 400 kronor i timmen - 200 efter ROT-avdrag - är en schablon som håller, visar Mer för pengarnas granskning."

Kommentarer
Postat av: Kakelnisse

Jag skulle renovera ett badrum och behövde anlita en rörfirma. Ringde mer två dagars mellanrum. Första gången ringde jag som företagare och andra gången som "privatperson".



Skillnaden på priset: När jag ringde som företagare tog de 320 kronor i timmen + moms = 400 kronor.



När jag ringde som "privatperson" kostade de 747kronor i timmen " - och så får du dra av hälften i ROT-avdrag" upplyste de mig om...



Japp så är det - alla blir blåsta, både staten och kunden.



Själv ligger jag på samma priser som jag hade innan ROT-avdraget och vi får faktiskt alla jobb. Ibland kan de bli problem för de tycker att vi har en sådan enorm skillnad mot andra men då förklarar vi att vi behandlar dem som vi gjorde även före ROT-avdraget. Vi har fått mer jobb nu därför vi märker att det inte är lika många "svart"-arbetare attkonkurrera med som förut. Att vara ärlig är jag övertygad håller i längden. Sköt om er alla och var stenhårda när ni får sjuka kostnader som ligger på runt 70.000 för ett badrum i arbetskostnad. Innan ROT-avdraget låg det på mellan 20 - 35.000 kronor så kör hårt!! I den prisklassen ligger vi.

Lycka till!!

2010-03-31 @ 20:00:40

Var inte feg utan skriv något vackert!:

Vad vill du kalla dig?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Smygreklam för din egen blogg/hemsida:

Här skriver du:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se Allmänt BlogRankers.com
webvoter-omröstning
Ge din bedömning av bloggen

1 ganska dålig
2 mindre bra
3 helt ok
4 riktigt bra
5 väldigt bra

Se resultat
hit counter