Dyng Bengt Filosoferar december 07



Nu har den där drängen på X-ing ringt och tjatat igen, rackarns skitgubbe. Men lovat är lovat, så nu skriver jag några rader om mina funderingar...


Jag hörde en diskussion på badhuset för ett tag sedan, man satt och pratade om budget och skolfrågor. Då säger plötsligt en blåklint som är van att skaffa sig ovänner både till höger och vänster


•-        Låt oss lägga ner alla landsbygdskolor och sedan kidnappar vi en dagisfröken.

•-        Dagisfröken ...?

•-        Där ser du, ingen kommer att bry sig om att vi lägger ner alla landsbygdskolorna. Då kan vi göra om dom till koncentrationsläger för dem som har damp men det heter väl utbrändhet nu förtiden.


Hur tänker man, och när kommer man att kidnappa den där dagisfröken för landsbygdskolorna är man ju i full gång med och det kommer att bli fullt på dom där koncentrationslägren med bara beslutsfattare.


Jag träffade en av dom där människorna som vunnit VM i titlar, nere vid badhuset i Stockholm som sa - Det finnes inget som jag får sådan inspiration av som landsbygden för där händer absolut ingenting ... Han må vara trångsynt och drabbats av en brist på nyfikenhet samt att nattmössan och ögonlapparna är på när han drar till landet. Men vad gör väl det, tänker jag. Kan vi inte ge folk vad folk vill ha och marknadsföra tystnaden... Det är ungefär som när jag är ute och åker med se-pe lådan och stannar på en korvkiosk för att köpa en korv och en Stockholmare, då får jag en pucko till korven. Det vill säga jag får vad jag vill ha fast jag uttrycker mig lite konstigt.


Jag hade varit utanför 70 gränsen med se-pe lådan och stannade för att tanka hos Roger och Roy på macken i byn hemma. Då står det en madam med högt dyngfall och kilona på dom rätta ställena det vill säga att det var fulla selan och en väl tilltagen bajslåda, man blev alldeles till sig i småbyxorna. Då öppnar hon mun utan att ha engagerat hjärnan och säger - Min man säger att jag skall köpa avfettningsmedel med tycker ni att jag behöver det, jag som är så smal. Det är då man tror att gud skapade vissa bara för att retas...


Jag som ungkarl har blivit rätt så fundersam när man hört Gudrun och andra prata så intensivt om den här kvinnofällan. Vad jag undrar mest över är var kan man köpa en sån för det verkar ju som en bättre idé än det där tv-programmet bonde söker fru.


Nä nu skall jag ut med se-pe lådan och ragga landsbygdsskvaller som en sann plöj-boy.


Kommentarer

Var inte feg utan skriv något vackert!:

Vad vill du kalla dig?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Smygreklam för din egen blogg/hemsida:

Här skriver du:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se Allmänt BlogRankers.com
webvoter-omröstning
Ge din bedömning av bloggen

1 ganska dålig
2 mindre bra
3 helt ok
4 riktigt bra
5 väldigt bra

Se resultat
hit counter