Prylar från Ockelbo säljer bra efter förlovningen




Prylar från Ockelbo säljer bra efter förlovningen

Det har redan visat sig att det finns pengar att tjäna på prinsturism i Ockelbo. Mikael Olsson som driver en webbshop där han säljer prylar med Ockelbologgan har märkt av ett ökat intresse för sina produkter sedan förlovningen mellan Daniel och Victoria.

- Kommunalrådet hade en av våra toppluvor i en tv-intervju och samma kväll ramlade det in en massa förfrågningar i vår webbshop. Nu har vi fler beställningar än vi kan leverera, säger han.

Mikael Olsson är son till Kjell Olsson som sålde skotrar och plastbåtar av märket Ockelbo. Numera sträcker sig Kjells försäljning bara till reservdelar till båtarna, men sedan i somras driver sonen webbshopen Ockelbo Collection där han drar nytta av den kända logotypen som hans pappa har patent på.

Känd snöskoter

- Just den här loggan har ju en lång, egen historik. Det var därför jag fick för mig att starta det här, säger Mikael Olsson.

På webbshopen finns det mesta; t-shirts, kepsar och hemstickade toppluvor - alla med det välkända skotermärket som tryck.

- Jag har flest kunder norrifrån. Jag skulle tro att det är människor som har snöskotrar av märket Ockelbo och jag skulle tro att det blir mer båtfolk till sommaren, säger Mikael Olsson.

Förlovningen satte fart

Men sedan en månad tillbaka har även ett annat klientel hittat till Olssons webbshop och den troliga förklaringen är Daniel Westlings förlovning med kronprinsessan Victoria.

- Det är positivt, jättekul. Just den tisdagen när intervjun med kommunalrådet om förlovningen sändes i tv var det ett väldigt tryck på sidan och intresset har hållit i sig lite.

Gränsen går vid t-shirt

Kommunledningen har antydigt att de inte vill utnyttja Daniel och Victoria i sin marknadsföring av orten, men Mikael Olsson ser inget fel i att dra nytta av det nyväckta intresset för orten och den gamla logotypen.

Men att trycka upp t-shirts med Daniel och Victoria på tycker han är att gå över gränsen.

- Nej, det tror jag inte blir aktuellt. Ockelbologgan lever ett eget liv och blir det ett större intresse för den på grund av dem så är det jätteroligt, men t-shirtar med dem får någon annan göra, inte jag.

Läs mer i Arbetarbladet


Kommentarer
Postat av: Sanna

Godmorgon :)

Hoppas du får en fin dag.

Spana gärna in min blogg och lämna en kommentar.

2009-03-15 @ 10:48:21
URL: http://saniiee.blogg.se/
Postat av: qiskdnfqhaf

Razegeci ofemizaf obire pepiqugoy liraxi gewu, okutuyen ey a esonig dup heri etak.

2012-10-16 @ 04:45:36
URL: http://www.kobagoqe.com

Var inte feg utan skriv något vackert!:

Vad vill du kalla dig?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Smygreklam för din egen blogg/hemsida:

Här skriver du:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se Allmänt BlogRankers.com
webvoter-omröstning
Ge din bedömning av bloggen

1 ganska dålig
2 mindre bra
3 helt ok
4 riktigt bra
5 väldigt bra

Se resultat
hit counter