Dyng-Bengt från gården på finnskogen





Hej Dyng-Bengt här,


Nu skall jag delge er några tankar om vad som hände mig idag. I morse var jag ut till lagårn som vanligt och hunden var med för han brukar sitta i hundgården medans jag gör lagårn. Till saken hör att han inte tyck om kattern eftersom deras stora nöje i livet är att reta gallfebern på han ifrån andra sidan staketet på hundgården. Men idag hade de bestämt sig för att kaxa till sig lite extra mitt på gården och hunden tvärryckte till och jag satte mig på röva med en duns och hund slet sig. Det var nu ordet katta-pult fick en ny betydelse för mig. Vilken tur att de hade ett försprång så att de klarade sig.


Nu när jag står här och har ont i rompa samtidigt som jag tycker synd om mig själv så kom jag att tänka på hur roligt det skulle vara och ta se-pe lådan ner till Stockholm och gå in på något av dom fiiiina gymmen som finnes där. Nu vet jag inte varför jag kom att tänka på älgarna Viktoria och Daniel i älg-parken här på bygda men tänk att ta på sig bya-kostymen med vadmalsböxern, hellyhansen, toppluva och ett par rullskridskor samt därefter ställa sig på rullbandet och bara glo på dessa björkvier med en rökig whiskey i hand och ropa "se så, jobba på bara knubbis...1-2-1-2-1-2. Visst är det en kul tanke att kunna ge tillbaka till alla som tycker livskvalitet enbart består av att banta och vara perfekt och sedan titta snett på dem som inte passar in i nyckelhålet.


Nä nu har jag inte tid med det här längre för nu ska jag på möte...


Med vänlig hälsning


Dyng-Bengt

Er egna lilla skitstövel


Kommentarer
Postat av: Tussen

Kolla här då:

lasarnas.php?id=444" rel="nofollow">http://www.nojesmagasinet.nu/articlelasarnas.php?id=444

2009-01-22 @ 00:53:06

Var inte feg utan skriv något vackert!:

Vad vill du kalla dig?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Smygreklam för din egen blogg/hemsida:

Här skriver du:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se Allmänt BlogRankers.com
webvoter-omröstning
Ge din bedömning av bloggen

1 ganska dålig
2 mindre bra
3 helt ok
4 riktigt bra
5 väldigt bra

Se resultat
hit counter