Nu finnes Dyng-Bengt på Sveriges Radio Gävleborgs hemsida...




Dyng-Bengt

Tisdagar kl. 8.15


Jag är en livsnjutare vars stora nöje är att röra mig utanför 70 gränsen med Se-Pe lådan och träffa folk och har som måtto att inte dö jättenyfiken, bara nyfiken. Jag är mellan 40 och 50 men fyller alltid nitton och tycker om flickor som sjutton om någon frågar.

Bor på en gård med 23 hektar gräsmatta någonstans i Ödmårdens finnskog där Hälsingland och Gästrikland möts. Det finnes hästar, katter och hund på gården samt vilda djur som kommer och går.


Jag pratar som Camilla Läckberg skriver, som Nicke Nyfiken alltså, (enligt dom fina författarna) och ibland har jag otur när jag tänker och får då feber i ansiktet.

Försöker säga ett och annat sanningens ord om landsbygden samt samhället i stort med humor och utan bedövning.

Lyssna på Dyng-Bengts rapporter


Kommentarer

Var inte feg utan skriv något vackert!:

Vad vill du kalla dig?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Smygreklam för din egen blogg/hemsida:

Här skriver du:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se Allmänt BlogRankers.com
webvoter-omröstning
Ge din bedömning av bloggen

1 ganska dålig
2 mindre bra
3 helt ok
4 riktigt bra
5 väldigt bra

Se resultat
hit counter