Folkteaterns satsning för glesbygden



Folkteaterns satsning för glesbygden


 

I kväll besökte jag Folkets hus i Järbo och såg Folkteaterns "Älgaslaget".

Man hade beskrivit ett älgjaktslag från första dagen till det sista. Den tuffa attityden och råa skämten om kvinnorna som naturligtvis inte var närvarande.

Fantasierna om hur de skulle tackla "Storfot", som man skulle knäppa om bara alla om var på plats. Hur många taggar Storfot skulle ha o.s.v. Hur den tuffe Zerny fegar ur när han blir ensam med en kvinna och hur de reagerar när kvinnorna vill komma med i jaktlaget.


Skådespelarna var helt fantastiska, speciellt huvudrollsinnehavaren, som spelade den mest buffliga och tuffa av jägarna, Zerny. Det var dock något som inte stämde med Zerny, det tog lång tid innan det avvikande föll på plats...


Den var underhållande och rolig med många händelser som man bara nickade instämmande åt. Den var också överraskande när den rörde om bland de traditionella rollerna i det, av hävd, oantastbara jaktlaget!

Det var absolut den bästa teaterföreställning jag upplevt, kanske det berodde på att jag satt på första bänk och att jag på så vis blev mycket nära skådespeleriet. Fast, jag tror inte det - det var en mycket bra föreställning! Kan verkligen rekommenderas.


Det gäller ju för oss glesbygdsbor att ta chansen när "berget kommer till Mohammed", när inte "Mohammed kan komma till berget".


Gullan Holst sekreterare X-ing




 

Här finnes tiderna när de besöker just din bygd

Läs artikel i Söderhamns Kuriren


Kommentarer
Postat av: Greta A.

Bra att ni skriver om aktuella saker. Naturligtvis kommer vår familj att gå på teatern.

Det är bäst att passa på.



Greta

2008-11-04 @ 23:56:43
Postat av: Christer Kallin

Hej Greta,



Vad glad jag blir att du läser vår blogg och tycker den är aktuell. Jag vet att ni kommer att få kul på teatern... Återkom gärna och berätta vad ni tyckte.



Med vänlig hälsning



Christer Kallin

2008-11-05 @ 13:12:55

Var inte feg utan skriv något vackert!:

Vad vill du kalla dig?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Smygreklam för din egen blogg/hemsida:

Här skriver du:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se Allmänt BlogRankers.com
webvoter-omröstning
Ge din bedömning av bloggen

1 ganska dålig
2 mindre bra
3 helt ok
4 riktigt bra
5 väldigt bra

Se resultat
hit counter