Rädda bensinmacken!




Rädda bensinmacken!

Från och med 1 mars 2009 ska alla bensinmackar i Sverige ha förnybart bränsle, till exempel etanol eller biogas, som alternativ till fossila bränslen.

Den nya, inte riktigt genomtänkta lagen, gör att cirka 100 mackar tvingas till nedläggning. De är små, ofta med bara en eller två pumpar, ägs av en liten familj som inte har råd att skaka fram en halv miljon kronor till ett alternativ. Hur tänker de som vi förväntar oss ska tänka förnuftigt? Hur kan man på ett sådant bestialiskt sätt tvinga dessa människor till utanförskap? Det finns någonting som heter undantag och detta borde tillämpas i alla dessa fall!
Barbara Trusz

Läs mer i Kristianstadsbladet

Kommentarer
Postat av: Barbara

Om ingentin anna så var det gulligt med dessa små mackar.

Och nu ska folk köra kanske 10 mil till en stor mack för att tanka.

Hur bra blir detta för miljön!!! ???

Detta är sååå sjukt så det inte sant!

2008-12-29 @ 09:22:36
Postat av: Christer Kallin

Hej Barbara,



Tack för ditt inlägg om miljön och dess betydelse. Som du ser under kategorin mackdöden här så är det en viktig fråga för oss på landsbygden.



MVH



Christer Kallin

2008-12-29 @ 09:50:27
URL: http://xing.blogg.se/
Postat av: Barbara

Hej Christer,



Jag hoppas från hela mitt hjärta att "de kloka" fattar och Ni blir kvar som undantag.

Vi håller tummarna



Kram



/barbara

2008-12-30 @ 09:03:49
Postat av: Christer Kallin

Hej Barbara,



Tack för att du stöder vår kamp för landsbygden. Jag vill be om ursäkt att jag inte svarat dig tidigare på grund av att jag ej varit hemma.



Låt oss fortsätta att påverka dom "kloka" så att dom tar rätta beslut ...ler



Ha en trevlig fortsättning på det nya året



MVH



Christer Kallin

2009-01-05 @ 10:00:59
URL: http://xing.blogg.se/
Postat av: Barbara

Uräkten är mottagen :-)

men varför var du inte hemma???? (skojar)



Ha det riktigt gott i det nya året Du själv

och håll dörrarna öppna i bensinmackarna, rätt som det är så kommer jag förbi för att tanka...



hälsningar



/barbara

2009-01-07 @ 18:54:27
Postat av: Christer Kallin

Hej Barbara,



Kul med återkommande kommentarer... Du är en kul typ du ;-) Klart vi skall se till att dörrarna är öppna när du kommer förbi... Du är välkommen



MVH



Christer Kallin

2009-01-07 @ 19:43:47
Postat av: Barbara

Ja, jag älskar att skoja, men är det allvar så är det allvar.



Apropå det att jag frågade varför du inte var hemma... jag mins en gång ringde ngn tidning till mig, han bad om ursäkt för att han inte kunnde ringa innan då sade jag: "jag vill ha en riktig förklaring varför, vad han gjorde och så vidare"

och du... han förklarade och förklarade och jag skrattade tyst så tårarna rann. Till sist fattade han. Sen skrattade vi båda. Det var jätte kul.



Tyvärr går inte min jargong hem hos alla.

Och så måste jag hålla truten och det inte alltid så lätt ska jag säga hihihihi



Kram



/b

2009-01-08 @ 12:45:50
Postat av: Christer Kallin

Hej Barbara,



Du verkar vara en härlig människa :-)



Var inte orolig för jarrgongen den passar perfekt in här. Som du ser har jag en filosof på bloggen som heter Dyng-Bengt som finnes för att sätta fart på diskussioner med att sticka ut hakan och vara vass, men på en roligt vis.



Jag lovar han är inte en sådan mansgris i verkligheten ... Men utmanar man inte får man alldrig igång någon dialog ...;-)



Ha en bra dag min vän



MVH



Christer Kallin

2009-01-08 @ 15:35:15
Postat av: Barbara

hej hej



jag tittade lite på Dyng-Bengt, det var för mycket att läsa hihihi, pallar ej...

annars,... kanske är han bra :-)



ha det gott



/b

2009-01-09 @ 07:31:59
Postat av: Christer Kallin

Hej Barbara,



Huvudsaken att du förstår att du kan ha högt i tak i dina inlägg...flin



MVH





Christer Kallin

2009-01-09 @ 19:53:08
Postat av: Barbara

hihihiihi tack Christer, du är snäll man :-)



hälsningar

/b

2009-01-15 @ 17:18:22
Postat av: Christer Kallin

Hej Barbara,



Tack själv, jag uppskattar din små inlägg. Det är nästan så man saknar dom ibland :-)



Ha en bra dag kompis...



MVH





Christer Kallin

2009-01-15 @ 17:30:40
URL: http://xing.blogg.se/
Postat av: Barbara

det var gulligt sagt, faktiskt.

Jag e lite nere den sista tiden (kan på ngt sätt inte hitta mig själv - eller vet ej var jag tappat mig själv för att hitta mig snabbare hihihi)och söker därför efter någon som är sugen att skriva en bok om mitt liv. Jag klarar inte av det själv för att det för mycket känslor inblandade och det stör mina tankar, det stör i skrivandet, ... aj aj aj jag kanske stör dig med detta, aaaa men det kanske inte gör ngt. Du kanske känner ngn som har tråkigt för tillfälle och vill sätta sig in i en annan människas liv

Det hade varit bra :-)



Ha en riktig trevlig helg Chrille



/barbara

2009-01-16 @ 14:58:06
Postat av: Christer Kallin

Hej Barbara,



Det kan bli så ibland men på något vis hittar man ju alltid tillbaka...:-)Tyvärr har jag inte någon tid att skriva böcker men önskar dig lycka till med det ... och har jag haft någon med den tiden i min närhet just nu, så skulle jag använt den själv helt egoistiskt flin Du får skriva vad du vill och jag lovar att försöka svara efter förmåga och tid...



Ha en bra dag kompis



MVH



Christer Kallin

2009-01-17 @ 12:42:59
URL: http://xing.blogg.se/
Postat av: Barbara

Hej hej



Skickade mejl till dig men du kollar kanske inte.

Du din "egoistiska flin" :-), vad skulle din bok handla om? frågade jag.

Ibland önskar jag att jag inte hade ngn tid flin.

Nu har jag och tänker för mycket om det som har varit, inte bra, ska jag säga till dig.



Ha en underbar vecka

/barbara

2009-01-19 @ 10:26:46
Postat av: Christer Kallin

Hej Barbara,



Jag har problem med e-posten på föreningen för tillfället, skulle byta dator för e-posten och tappat bort lösenordet :-)lovar att kolla när jag hittat den. Min bok skulle handla om mitt liv och det skulle bli en rolig bok ...:-) Det gäller att tycka om livet och sig själv...



Ha en underbar vecka själv



MVH



Christer Kallin

2009-01-19 @ 10:49:16
Postat av: Barbara

Hej hej



Lyckans ost.... som har bara roligheter att berätta.

I mitt fall skulle det vara som jag är "Odi et amo"

- Jag älskar och hatar: eller som jag är; älskad och/eller hatad



Kramizzz på Dig



/b

2009-01-21 @ 07:47:26

Var inte feg utan skriv något vackert!:

Vad vill du kalla dig?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Smygreklam för din egen blogg/hemsida:

Här skriver du:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se Allmänt BlogRankers.com
webvoter-omröstning
Ge din bedömning av bloggen

1 ganska dålig
2 mindre bra
3 helt ok
4 riktigt bra
5 väldigt bra

Se resultat
hit counter